aplauzele-sunt-si-pentru-voi
Aplauzele sunt și pentru voi
March 8, 2019
teatrul-scurt-min
Teatrul scurt (…și cuprinzător)
March 14, 2019
Arată tot

Muzica și actoria se contopesc pe scenă

teatrul-muzical

Probabil cei mai mulți dintre voi ați auzit de faimosul teatru Broadway, din New York, pe scena căruia iau naștere piese pline de vitalitate, sub privirile atente a milioane de spectatori anual. Dar care este, oare, secretul acestor piese? Cum reușesc să atragă, an de an, copii de toate vârstele, tineri, precum și împătimiți ai artei? Ei bine, răspunsul este simplu: îmbină două dintre cele mai sublime forme de artă, muzica și teatrul.

Teatrul muzical, sau musicalul, aduce în prim plan, pe lângă dialogul și conflictul dramatic, muzica ce însuflețește întreaga operă, o completează și o transformă într-o experiență inedită, cu totul memorabilă. Aceasta are un impact puternic asupra semenilor, creează conexiuni imediate, emoționale, întreaga ființă este inundată de sunetele instrumentelor, de vocile interpreților.  Atunci când emoția devine prea puternică pentru a vorbi, artistul cântă, iar atunci când aceasta atinge cote maxime, intervine dansul. Astfel, artistul de teatru muzical este actor, cântăreț și dansator, supranumit adesea „triplă amenințare”, tocmai pentru că poate acoperi performant cele trei domenii de manifestare.

Fiind o formă de teatru care îți oferă libertate de creație nelimitată, echipa oricărui musical este formată dintr-un regizor de teatru, un regizor muzical și un coregraf, cărora li se alătură oamenii tehnici care se ocupă de lumini, decor, costume și efecte speciale.

Această formă teatrală s-a dezvoltat cu precădere în Marea Britanie, unde s-a înființat teatrul West End, dar și în Franța, Germania, Austria și Ungaria. Azi este prezentă pe scene din întreaga lume, însă americanii au perfecționat-o și au dezvoltat o adevărată industrie care promovează cultura, modul de viață și modelele americane în lume.

My Fair Lady, Chicago, Fantoma de la Operă, Les Miserables, Notre-Dame de Paris, Grease, Mamma Mia sunt doar câteva dintre operele jucate pe scenele din întreaga lume și adorate de milioane de spectatori.

În România, repertoriul autohton original de musical este aproape inexistent, întrucât, începând cu secolul XX, musicalurile sunt protejate de drepturi de autor, iar montările sau adaptările acestora au nevoie de acceptul creatorilor lor, pentru a vedea lumina rampei. Cu toate acestea, pe 24 ianuarie 2015, la Teatrul Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”, se deschidea sala cea nouă cu spectacolul Fantoma de la Operă, într-o interpretare de excepție.

Așadar, această formă hibridă a teatrului reușește să dăinuie în sufletul spectatorilor prin intermediul personajelor sensibile și a acordurilor muzicale pe care cu greu le poți uita.

 

Cristina-Roxana Petrache

Membru Departament Educațional

Sindicatul Studenților din Cibernetică (SiSC)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *